Het Rondje om de Kerk, lekker klagen over de NS!
   
 
   
Links
 
Archief

VanderWijk Consultancy

 

zaterdag, juni 18, 2005

Toch nog een update, hieronder staan alle klachten die in de loop der tijd zijn binnengekomen op deze website:

Wat ik belachelijk vind..... is dat ik zo'n 70 euro kwijt ben om in Brussel te komen vanuit Amsterdam. 70 euro....155 gulden! Om in een trein te mogen zitten!?!?! (als je uberhaupt al KAN zitten) En voor geen service of wat dan ook?!?! Rot toch op zeg.....70 euro... ik kreeg zowat een hartaanval... :( en ik moet ook nog eens regelmatig in Belgié zijn..... Dit is gestoord gewoon.




Wat de NS eens moet doen, is de 1e klas afschaffen. Er zit daar gewoon helemaal geen hond, en in de 2e klas stik je zowat door zuurstofgebrek. Een schande is het gewoon! Het lijkt wel een vee-transport.




Mag je als klant nog wat verwachten van de NS of niet ?


Vanmorgen heerste er weer totale CHAOS op het spoor ! Treinen reden niet van Nijmegen naar Arnhem, want er was een planningsfout, dus vandaag ook nog werkzaamheden. Mag je met de trein naar Den Bosch, maar die heeft wel eerst 20 minuten vertraging bij -8 graden Celsius. Kom je in Den Bosch staan alle borden op het station uit, trein rijdt niet verder, en je wordt van perron naar perron gestuurd, en conducteurs drinken koffie en staan gezellig te babbelen, slecht zelden is er nog NS personeel dat de gestrande reiziger optimaal wil helpen. Conducteurs lachen je in het gezicht uit, en verwijzen simpel naar de omroepberichten, ze doen geen enkele moeite. Mensen worden kwaad en niet onterecht, je wordt als klant flink vernederd. In Utrecht kom je het station niet binnen, planningsfout en alle perrons zijn vol, weer een kwartier in de wacht. Vervolgens ook eindpunt, en dan blijkt in Utrecht weer geen trein te rijden naar Amsterdam, wisselstoring en werkzaamheden. Je mag met de bus vanaf de jaarbeurs. Daar staan 300 gestrande reizigers die in 4 bussen gestopt moeten worden, met 41 reizigers per bus. De chauffeurs zijn klantonvriendelijk, en als beesten moet je hen gehoorzamen. De buschauffeur maant zelfs mensen met lopen te dreigen als ze hem niet gehoorzamen. Uiteindelijk kom je i.p.v. van kwart of negen om half twaalf op je werk, het is een schande. Dat er vertragingen zijn is 1, maar de organisatie bij vertragingen is 2 !


Je mag de NS best ter verantwoording roepen, je bent toch klant !!!!!




Om vijf voor negen koop ik een kaartje voor een reis na 09.00 uur. Ik vraag om een voordeeluren korting. In de trein kom ik tot de ontdekking dat ik voor een gewoon kaartje heb betaald. Na veertien dagen sta ik voor dezelfde bediende. Ik vraag of ik nu wel een kaartje met korting kan krijgen, onder dezelfde omstandigheden. Na het aanhoren van mijn terechte klacht zei ze mij: dan had u maar beter op moeten letten. Zij reageerde zeer onbeleefd, vooral omdat ik om een dalurenkaartje gevraagd had. Het gaat niet om die paar euro-centen, maar deze dame was zeer onbeschoft. Ook wees zij mij er niet op dat ik kon reclameren onder verzending van mijn kaartje en mijn daluren-korting-nummer. Ook een excuus was niet te verwachten van deze NS-medewerker.


Mijn volgende klacht heeft twee gezichten: Helaas heb ik nog een aanvaring met deze beambte gehad. Mijn trein was ernstig vertraagd. Ik moest dringend naar het toilet en op het station was geen toilet. Ik vroeg haar of ik misschien in haar kantoor van het toilet gebruik kon maken. Dit weigerde zij. Dat kan ik nog wel begrijpen, maar de manier waarop was vrij grof. In antwoord op haar verhaal zei ik dat ik niet van plan was iets mee te nemen uit haar kantoor maar dat mijn nood erg hoog was. Zij antwoordde: het gaat er niet om of u iets mee neemt, maar het gaat om wat u hier achter laat. 1. alweer een voorbeeld van de ongepaste klantenbehandeling van de ambtenaren van de ns 2. vertragingen kunnen voorkomen, maar het minste is toch wel dat je dan kunt "toiletteren"


Mevrouw van Raay Dovenetellaan 231 Arnhem klantnr. ns: 629333




Ik lees veel negatieve dingen over het personeel van NS. Zelf ben ik machinist. Het rondje om de kerk kwam erop neer dat de machinist bijna iedere dag hetzelfde traject reed. De mening van ons is dat je dan wat nonchalanter met de dingen omgaat als je dit dag in dag uit gaat doen. In een gewoon productiebedrijf heeft dit dan misschien minder consequenties maar de machinist voor in de cabine heeft een veiligheidstaak. Het is niet alleen maar "treintje rijden". Ik moet er niet aan denken dat als ik morgen een rood sein tegen kom ik denk: gisteren was hij ook rood en toen sprong hij toch op tijd op groen, ik kan nu wel doorrijden", en dat er toch een tegemoetkomende trein aankomt. Staat de NS weer in de krant. Overigens is het gros aan verstoringen te wijten aan een storing aan de baan zelf. En de baan is eigendom van de overheid. Hiervoor moet de NS zelfs nog een soort wegenbelasting betalen om erop te kunnen rijden.




Opeens heb je het!!!


Je wordt Hoofdconducteur. En in 2010 trek je een zak over je hoofd. Zodat je je ontslag niet ziet aan komen. Want het licht gaat op rood voor de mensen die nu de klappen mogen opvangen.


Na de technische mensen het verkoop personeel weg. Daarna de hoofdconducteurs , even wat locs ombouwen en de machinisten kunnen ook weg. Nu de reizigers nog weg jagen en de leiding van NS heeft weer rust.




Hou toch eens op met dat eeuwige gezeik van jullie! Hebben jullie je tijd niet nuttiger te besteden?




Komt me daar een treinstelletje binnen? Werkelijk niet te geloven!: ah gut... ik weer 2de klas zat omdat de 1e klas coupe vol zat met jeugd: ??? Het gros zit onderuitgezakt in de 1e klas: Hallo??? Asociale eigengeilers ,Stelletje egoïstische klootzakken,stelletje slappe lullen: cool, je mag toch niet schelden??? stakingsrecht bij verziekte arbeidsverhoudingen: hallo? normaal Nederlands aub... Hoe sneu kun je zijn mensen! de jeugd van tegenwoordig ook, hè gut die goeie ouwe tijd... mzzl een jeugd, gros, grut whatever




Haj Allemaal, wij zijn twee gezellige puber meisjes, en wij gaan weleens met de trein, tjoeketjoek..... We vinden het allemaal wel een beetje duur, maar ja voor een concert of een dagje winkelen hebben we het wel over. De trein komt weleens een halfuurtje later... geen punt, dan w8ten we ff., De conducteurs zijn allemaal wel aardig, en de trein is meestal schoon en netjes... De mensen die vaker van de trein gebruik moeten maken en dagelijks vertragingen mee maken is het erg vervelend ja, maar met de auto kom je net zo laat aan door die files. De trein is wel veiliger en milieu bewuster. Wij gaan later met de trein naar het werk! En hopelijk de rest van onze generatie ook! Files of vertragingen, het is allebei een probleem... maar wij kiezen voor de vertragingen, dat is minder frustrerend.Lekker zitten in plaats van de hele tijd opletten of je niet op de auto voor je botst. Als die mensen van de NS het zo erg vinden om een rondje om de kerk te rijden dan mogen ze best staken hoor. Dat is toch iedereen z'n recht. Of de overheid er iets aan doet... Dat zien we wel... Zou wel leuk zijn... Dat halfuurtje vertraging is wel goed voor de Nederlandse samenleving om tot rust te komen, tussen alle chaos en drukte door. Want we draaien een beetje door met z'n allen. (stelletje race-psychopaten) Maar ja we gaan weer verder met ons boeiende huiswerk... (Ja kind w8 maar tot je oud bent en brood op de plank moet brengen... dat zal je nog es tegen vallen), nou ja tot nu toe snappen we nog steeds nix van wiskunde....


MZZZL, KUZZles Margreet en LAurA




Nooit ga ik met de trein, maar nu moest ik op Utrecht centraal zijn en dacht, laat ik het maar eens proberen. Had ik het maar nooit gedaan. 's morgens om 7.56 neem ik de trein vanuit Zaandam. Komt me daar een treinstelletje binnen? Werkelijk niet te geloven!! Alle stoelen bezet alle paden afgeladen en zelfs 1e klas geen plekkie meer te vinden. Daar sta je dan met je kaartje van FL.42.75 (1e klas). Vervolgens ga je 's middags om 16.30 weer vol goede moed naar het perron en ja je raad het al, de trein heeft 10 minuten vertraging. Uiteindelijk ben ik aangekomen op station A'dam centraal nadat ik weer 2de klas zat omdat de 1e klas coupe vol zat met jeugd (en geen controleur te bekennen). Op het A'dam centraal snel op het bord gekeken en ja ik had nog 4 minuten om de trein van 17.19 op perron 5a te halen. Ik had mazzel hij stond er nog, precies op tijd. Ik kijk nog naar de matrixborden of het wel de juiste trein is maar die stonden uit! Toen de trein om 17.25 vertrok dacht ik toch echt nog steeds dat dit de trein naar Zaandam was (en velen met mij) maar wat bleek, het was de intercity naar Enkhuizen die om 17.06 had moeten vertrekken. Uiteindelijk kon ik pas in hoorn uitstappen (hadden ze nou nog even wat gezegd bij Sloterdijk, had ik nog uit kunnen stappen)om vervolgens weer de trein van 18.05 te pakken richting Zaandam. Vervolgens zit ik me daar en velen met mij me vreselijk kwaad te maken op de NS.Komt daar de conducteur die zegt dat mijn kaartje niet juist is.geen excuses ofzo, welnee zeuren om je kaartje terwijl de hele trein hem al verteld had van de blunder van de NS. Nu weet ik weer waarom ik zo blij ben met mijn autootje en kan ik ook begrijpen dat de agressie toeneemt in de trein.Ik kan niet begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die hier gebruik van maken. Ik sta nog liever 2 uur in de file.


IK weet het helpt niet, maar het lucht wel op!!!




Opeens weet je het..... Je wordt beslist GEEN conducteur kan men namelijk niet voorstellen dat je bij zo,n @#%>@*-bedrijf wilt werken




Personeel is ok !!!! ze doen hun best ! laat NS terug naar de staat gaan en er is een hoop ellende voorbij !




Ik reis regelmatig per trein. 10-tallen keren per maand. Zelden nog komt er een conducteur/trice door de trein. Het gros zit onderuitgezakt in de 1e klas. Mijn mening: laat ze onmiddellijk aan het werk gaan, of zet ze aan de dijk. Hoe dan ook, er is geen tekort aan conducteurs, maar een teveel!




NS en overheid verliezen alle krediet! Als je van A naar B wilt heb je geen keus, met de auto sta je uren in de file en met de trein sta je als vee op elkaar gestapeld. Maar waarom heeft de politiek geen zin op dit op te lossen? Omdat de auto een mooie geldmachine is, dus hoe slechter het gaat met de NS hoe beter voor de staatskas! In feite worden we gegijzeld door de overheid! Asociale eigengeilers zijn het die politici en vakbonden, want het pluche zit zo lekker zacht, TIJD VOOR ACTIE!




Ik klaag over Netelenbos en de NS directie, die keer op keer de reizigers en het personeel als halve gekken behandelen en met € in de ogen lopen. Daarom ben ik lid geworden van het NS reizigerscollectief om samen met het personeel tegen het uitkleden van het OV te vechten. (RODK) Rondje om de kerk efficiënt? Dat is niet waar. RODK kost meer personeel, die er niet is. Geeft slechtere arbeidsomstandigheden en lossen de problemen met slecht onderhoud en problemen met de verkeersleidingscomputers NIET op. Slechts 4 % van de vertragingen zijn te wijten aan het personeel. En de andere 96 % aan andere oorzaken w.o. onvoldoende onderhoud materieel en CP problemen.


Actievoeren gaat door, zowel van reizigers als personeel tot al onze eisen (stoppen en terugdraaien privatisering, herbemensing van stations, fatsoenlijk onderhouden materieel, fatsoenlijke arbeidsomstandigheden voor personeel (dus geen RODK) , stoppen goedkope sneerpraat van de NS directie, daadwerkelijke duurzame investeringen in het normale OV, Betaalbaar OV)


Serge




Staken is typisch niet iets om te doen als er al tien jaar communicatieproblemen zijn. dan WERKT het namelijk niet, zoals de huidige situatie laat zien. NS'ers, probeer op een andere manier begrip te krijgen voor jullie gevoelens over hoe je behandelt wordt. En hou op over dat rondje om de kerk, dat is niet waar het om gaat.




Stelletje egoïstische klootzakken, zijn het, mensen die andere een plezierige werkomgeving misgunnen. Alles moet wijken voor het kapitaal. Ik roep alle Machinisten en Conducteurs op om een andere baan te zoeken. Een baan waar je door je werkgever gerespecteerd wordt. Echt waar er zijn leuke banen genoeg, kijk maar naar de arbeidsmarkt. Waarom zouden jullie blijven.




Alle NS'ers zijn een stelletje slappe lullen. Iedereen doet wel eens het zelfde werk. In plaats van zo te zitten zeiken kunnen jullie eens aan de boeren denken. Zij zijn de enige die echt recht tot klagen hebben. Misschien is het een tip om je salaris aan de boeren te storten zodat hun later een nieuwe veestapel kunnen kopen. Of zoek anders een andere baan. (waar je niet iedere dag het zelfde moet doen)




De NS'ers zijn een stelletje egoïstische klootzakken die de klanten op deze manier wel heel erg laten zitten. Van mij mag de hele NS directie EN alle NS medewerkers in de stront zakken en ik hoop dat ze er nooit meer uit komen. Ik hoop ook dat de NS helemaal platgebombardeerd wordt door claims. NS DONDER TOCH OP!!!




IEDEREEN HEEFT RECHT OM TE STAKEN DUS DE NEDERLANDSE SPOORWEGEN OOK,ALS JULLIE EEN CONFLICT HEBBEN STAKEN JULLIE OOK MAAR ALS IEMAND ANDERS HET DOET DAN MAG NIET!!!!!!!!!




Ik wil eigenlijk niet klagen over de NS, machinisten en conducteurs, maar over die zeikers die kritiek hebben dat de treinen niet rijden. Het komt ze alleen niet in hun kraam te pas. Zelf staan ze vooraan als er op hun eigen werkplek de arbeidsverhoudingen verziekt zijn. Als er dan mensen de dupe worden dan hoor je ze ook niet. Wij hebben in Nederland een stakingsrecht bij verziekte arbeidsverhoudingen, en dat geldt voor iedereen. Waarom zou de één wel mogen staken en de ander niet. Mensen wees eerlijk en gun een ander ook wat.




Rondje om de Kerk, pfft. Ik rij al jaren een rondje om de kerk, van R`dam > Breda en weer terug, mij hoor je niet klagen. Moeten die machinisten en conducteurs maar een ander vak gaan zoeken, bij de marine of zo. Hoop gezeik en weinig lol. Al het publiek moet hierna maar eens een week gaan zwartrijden, als compensatie voor het geleden leed. Nee geen goed woord over voor deze lui van de spoorwegen en van de criminele organisatie van de bonden.




GVD, ze staken wel, dan smorgens maar voor de helft rij je 1e 10 km met trein zonder problems, kom je op station aan, is er geen aansluiting, wacht je 40 minuten op de trein die wel zou rijden zit je erin je hoort nix en hij rijdt gewoon nie je blijft zitten en zitten maar hoort nog altijd nie DUS NA half uur denken of ie nog gaat rijden MAAR DE BUS NAAR HUIS GEREDEN GVD KUT NS WAT EEN SERVICE, gratis koffie, ik drink geen koffie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Hoopt het NS personeel dat deze acties positieve gevolgen hebben? Ik denk dat ze dan hun kop heel diep in het zand hebben zitten. De NS heeft als privé onderneming het volste recht om haar beleid aan te passen en zal dat ook doen. En na al die maffe acties hoeft het NS personeel ook niet meer te rekenen op de goodwill van de reizigers. Ik hoop en denk dat dit stelletje egoïsten snel en voorgoed het onderspit delft. Dit soort acties zijn alleen maar zielig.




Een ordinaire vakbondsruzie, meer is het inmiddels niet meer. Realiteit is ver te zoeken. Misschien moeten de reizigers maar eens gaan staken




VVMC betekent Vereniging voor meer chaos




Conducteurs en Machinisten van de NS, ik weet dat werknemers het recht hebben om te staken alleen jullie moeten wel realiseren wat voor een troep er komt als jullie gaan staken, dat gestaak van jullie is gewoon egoïstisch! [...] -SkunkAh-




Ik wil niet klagen over de stakingen, staken is een recht. Mogelijk is heeft staking een nut, namelijk het tegenhouden van verdere privatisering van de NS. Als het personeel alleen nog maar bepaalde trajecten mag rijden, dan is de NS per traject gemakkelijker te privatiseren. Wat ik niet begrijp is dit: "Waarom is de dienstregeling van vorig jaar zomer niet te gebruiken?" Volgens mij kan die zo uit de kast gehaald worden. Overigens wil ik nog even een compliment geven aan het personeel van ConneXXion, die mij de laatste twee dagen probleemloos naar mijn werk hielpen. Anna




Wanneer horen we iets over de sein en wissel storingen, defecte treinen, ongelukken enz enz. die toch 96% van de vertragingen veroorzaken, en niet die 4% van het personeel die door de NS bedachte overstap tijden op andere treinen soms wel eens te laat zijn ja. dacht je dat die dingen allemaal per 10 juli tot het verleden behoren ? Sinds de invoering van het nieuwe verkeersleiders computer systeem zijn die alleen maar erger geworden. maar nee het personeel heeft het gedaan en moet maar flink wat arbeidsvreugde inleveren.... van mij mogen ze een week plat !




FNV op z'n slechtst: FNV-aktie is niets doen! De beste aktie is: treinen laten rijden. Wel en niet rond de kerk!




Is de directeur de baas? Wie maken een bedrijf (bijv. NS) tot het bedrijf dat het is? Toch niet die ene carrièremaker die pas sinds augustus directeur is? Nee, het zijn de (10, 20 duizend(!?)) werknemers die het bedrijf maken tot wat het is. De directeur wordt geacht te verwoorden en vertegenwoordigen wat onder de overige werknemers leeft. Als hij dat niet kan dan moet hij opstappen! Het lijkt me nu wel voor iedereen duidelijk wat er onder de werknemers van NS leeft. Alleen Huisinga heeft het nog niet door geloof ik. Dus: complimenten voor FNV bondgenoten en de werknemers van NS. Hou vol!




Wanneer werknemers geen zin hebben in een rondje kerk,omdat dat eentonig zou zijn, geef hun zin. Als zij van Den Helder naar Maastricht moeten rijden kunnen ze te laat thuis komen. Dat is ook niet leuk. Dus maak een nieuwe dienstregeling en rijden met die treinen.




Al dat staken is natuurlijk wel weer goed voor het geweld in de trein, hoef je bij frustraties niet terug te vallen op van die lage schiet- en moord spellen.




Het rondje om de kerk is een bezuinigingsmaatregel van de NS directie. De rondjes die niet renderen worden dan afgestoten. Gevolg: ontslagen. Dit is het afschuiven van het mislukte klantenbeleid van de NS directie op haar medewerkers. Daarom oproep aan ALLE NS-ers: ga staken! Het gaat ook om jouw belang.




Ik snap het niet de ns is toch gewoon een bedrijf. Als mijn baas tegen mij zegt dat ik anders moet werken dan doe je dat en als je het er niet mee eens bent dan ga je maar gewoon ander werk zoeken. Het zou toch te gek zijn als het personeel alle beslissingen nemen. Dan blijven ze nog wel even staken zeker. Hoeven ze helemaal niet te rijden. Als het nou een super oneerlijk voorstel zou zijn. maar nee het is gewoon een goed plan om de vertragingen tegen te gaan. Alleen hebben al die mensen nu geen pauze meer als weer is naar een andere trein lopen. Zitten ze ermee dat ze moeten doorwerken, welkom bij de rest van Nederland




De bonden zijn zojuist woedend uit het overleg gestapt! Waar kunnen de reizigers hun woede kwijt? Rijdt de trein wel of niet, niet dus, enig idee hoeveel er gedupeerd worden, is daar al eens over nagedacht? Ik baal van al die onrust, MENS DOE JE WERK DAAR WORDT JE VOOR BETAALD staak niet over de rug van die mensen waarbij hun baan op de tocht komt te staan door dit gedoe, scholieren met de komende tentamens, mensen die afhankelijk zijn (zorgsector)! Bonden er zijn meer leden die hun werk willen (blijven) doen.




NATUURLIJK is de DIRECTIE van de NS ook NIET OK !! Zij denken iets af te kunnen dwingen door te zeggen dat het niet anders kan op 10 Juni. VREEMD HE. HOORDE JE ZE TWEE MAANDEN GELEDEN NOG NIET OVER. HEBBEN DE BONDEN LIGGEN SLAPEN ??? SCHUDDEN ZE ONS WAKKER DOOR TE GAAN STAKEN. Lijkt mij niet de juiste manier om je eigen fout te herstellen !!




Begrip? is dat nog steeds aan de orde?




Kan ABSOLUUT GEEN begrip opbrengen voor deze onzinnige en doelloze spoorstaking. Het lijkt er op dat een al jaren voortslepende kwestie tussen directie en (vele, maar niet alle) werknemers nu HARD tegen HARD wordt uitgevochten. Daarbij verliest men het belang van zijn KLANTEN uit het oog. Door dergelijke acties ontstaat bovendien forse schade aan de Nederlandse economie. Schade op korte en op langere termijn. Het lijkt mij toe dat met dergelijke acties HELEMAAL NIEMAND gediend is. Want DOELEN worden niet gehaald. Het mag inmiddels meer dan duidelijk zijn dat de medewerkers bij NS uit het oog zijn verloren, dat de huidige situatie op "het spoor" niet meer te vergelijken is met een tiental jaren geleden. Men schijnt er maar niet aan te kunnen wennen, dat er zoveel veranderd. Maar door halsstarrig vast te houden aan verloren standpunten, komt men 1. niet in goede verhouding met de bedrijfsleiding en 2. zet men op de lange duur zijn eigen werkgelegenheid en arbeidsvoorwaarden op de tocht!! Als de situatie weer is genormaliseerd, zou ik geen conducteur of machinist willen zijn. Het lijkt me niet prettig door je klanten met de nek te worden aangekeken. Het is jammer dat de bestuurders van de (ook mijn) vakbond niet in staat zijn gebleken hun leden te overtuigen dat deze staking nergens toe leidt. Voor mij persoonlijk betekent het, dat ik vanavond laat naar mijn werk (70 km) moet reizen en aldaar de nacht in een slaapzak moet doorbrengen. Om morgen op tijd te zijn. DANK U WEL....!! Jan. M. coinyard@hotmail.com




Ik sta vrijwel iedere dag in DEZELFDE file. Maak bewust geen gebruik van de trein omdat ik wil weten waar ik aan toe ben. Ik wil niet afhankelijk zijn van de grillen van een club mensen die het niet eens zijn met wat hun directie wil. Als de directie op MIJN werk dingen gaat doen die me niet aanstaan, kan ik toch ook niet zomaar gaan staken om mijn zin door te drijven ?


Het lijken wel een stelletje kleuters daar bij de NS.


Zoek dan een andere baan als het je niet aanstaat, en ga niet goedwillende mensen lastigvallen met je gezeur !!!


Als er op den duur teveel mensen weglopen bij de NS, passen ze vanzelf wel weer de salarissen of de arbeidsvoorwaarden aan. Ja toch ?!?


En tegenwoordig heb je toch zo weer een andere baan, of niet soms.....


Misschien moet er maar eens een nationale BOYCOT komen tegen de NS. Gaan we met z'n allen met alternatief vervoer een week lang. Kost ze dan klauwen met geld, en misschien grijpt de overheid dan ook nog wel in (?)


M.v.Veelen Automobilist/Carpooler




Goed initiatief zo'n 'klaagmuur'. Ik word doodziek van dat gezemel bij de spoorwegen. Ik had al grote scepsis over de interventie van de minister (die moet niet op de stoel van de directie gaan zitten), en dat is achteraf juist gebleken. Nu trekt ze zich 'tactisch' terug en heeft ze plotseling weer geen mening ('Ik heb een prestatiecontract met NS'). Ik erger me wezenloos aan hitsertjes als die Van den Berg van FNV Bondgenoten. Die maakt er een machtsspelletje van terwijl: waar gaat het nou helemaal over! En dat alles over de rug van half Nederland. Bah.




IK HEB HET GEHAD!!!!!! Dankzij de staking december heb ik mijn vaders 50e verjaardag gemist, nu ga ik dankzij de staking vrijdag de 18e verjaardag van mijn broertje missen... BEDANKT! Ik kan er niet op een andere manier naartoe, want ze wonen 200 km verderop. En dan is dit nog niets vergeleken bij mensen die tentamens, sollicitatiegesprekken, bruiloften en begrafenissen moeten missen. Of kostbare vrije dagen moeten opnemen. Probleem is vooral dat de NS een monopolie positie heeft waardoor er eenvoudig weg geen gelijkwaardige vervoersalternatieven ZIJN. Voor mensen zoals ik is dat een probleem: ik heb geen auto, ken niemand wiens auto ik mag lenen en heb geen geld om een auto te huren. Het is nu wel duidelijk hoor en de mensen die er echt de dupe van worden behoren niet eens tot de NS-directie. Het doel heiligt niet altijd de middelen en om nou maar over de ruggen van half Nederland je gelijk proberen te behalen vind ik behoorlijk kortzichtig.




De NS-personeel heeft groot gelijk dat ze in opstand komen tegen de NS directie, die de NS en de politiek die het OV wilt uitkleden onder de noemer van privatisering. - Bestemming klant betekent niet alleen een rondje rond de kerk (met alle risico's van dien) maar ook het uithollen van de positie van de klant. Wil je meer info. Lees eens een echte site: http://www.geocities.com/u_p_c2000/ en dan weet je waarom ze het doen. Heb me inmiddels aangemeld bij de NS-reizigerscollectief.




Heb ik allemaal carpoolplannen gemaakt om naar mijn werk te komen, gaan ze niet staken!




Weet je wat k*t is als je een tentamen hebt en de treinen staken en je school daar geen boodschap aan heeft (Niet aanwezig = een 1)




Leuke site, en die lui bij de NS hebben wel gelijk, maar waarom zouden ze staken? treinen zijn toch al te laat! laat ze dan beginnen met stiptheidsacties ;-)


Jochem




Een deel van de vertragingen komt omdat personeel voor een treinstel niet aanwezig is (verslapen, ziek en dat te laat doorgegeven). Als dat personeel (en daarmee bedoel ik niet al het personeel) nu gewoon zijn werk deed en op tijd komt dan scheelt dat vertragingen en is het rondje om de kerk helemaal niet nodig.




Ik ga iedere dag met dezelfde trein op hetzelfde traject om dezelfde tijd naar mijn werk en daar zit ik iedere dag aan hetzelfde bureau met hetzelfde uitzicht op dezelfde secretaresse. Mij hoor je niet klagen!

geplaatst door vanderwijk om 16:12

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home